Diéta

smoothie-3697014_340.jpgHetek óta tartó diétázásomnak van némi eredménye. Na, nem radikális kúrába kezdtem, csak néhány dolgot lecseréltem, illetve jobban figyelek. Például lemondtam a reggeli narancsléről, a banánt almára cseréltem, a péksüteményeket teljes kiörlésűre, a fehér kenyeret grahamre, a cukrot mellőzöm, édességet egyáltalán nem eszem illetve nagyon ritkán csábulok el. Visszafogtam a mandula, pisztácia zabálást is. Elkezdtem figyelni, hogy miben, mennyi cukor van. Elképesztő, hogy lényegében mindenben van és még durvább, hogy bizonyos termékekben milyen sok. Szokásom volt, hogy ha orvoshoz kellett mennem, vittem magammal boltban vásárolt (jó drága) smoothie-t, meg dobozos kávét, melangot. Ezzel a kettővel annyi szénhidrátot, cukrot vittem be, amivel lényegében egy felnőtt ember napi szükséglete már meg is volt. És akkor még nem ettem semmit! Nem csodálkozom, hogy híztam és a cukorértékem emelkedett. Még a joghurtban is van cukor, sőt, állítólag a kolbászba is tesznek. Mostanában olvastam, hogy a legújabb kutatások szerint nem baj, ha ötven felett van egy kis súlyfelesleg az emberen, mert úgy sokkal jobban átvészeli a betegségeket. A természet okos, nyilván azért rakja ránk a többletet idősebb korban, hogy ha jön valami nyavalyakórság, legyen miből leadni. Persze ez nem kövérséget, vagy jelentős túlsúlyt jelent, csupán egy kis felesleget. Gondolom ez olyan 5-6 kiló lehet. A kemoterápiák alatt, után hét kilót fogytam, szerencsére volt miből. Utána visszaszedtem vagy tízet, ami túl sok. Tavasszal vettem egy mustárszínű nadrágot, az a cél, hogy újra beleférjek.

Címkék: diéta