Új onkológus

credit-squeeze-522549_960_720.jpgMivel tavaly letelt az öt év a műtét óta és tünetmentes voltam, kitettek az országos intézményből azzal, hogy a továbbiakban a területileg illetékes helyeken folytassam. De egy furcsa véletlennek köszönhetően a rendszerben volt még egy beutaló idénre, a mammográfiára. Nem mondom, egy kicsit izgultam, hátha menet közben valakinek feltűnt, hogy engem innen már kitettek és törölték a beutalót. De szerencsére nem történt ilyen, megvolt a vizsgálat, rendben találtak. Minden esetre nem lehetett tovább húzni, hogy megkeressem a helyi onkológiai gondozót. Nagyon gyorsan kaptam időpontot. Idős orvos, idős asszisztenssel. Felírt melltartót (az egy fontos ok volt, hogy legyen onkológusom, mert ő írhatja fel, meg sebész. De sebészt nehezebb szerezni.) és az ambuláns lapomra ráírta, hogy a háziorvos utaljon be mellkas röntgenre és hasi ultrahangra. Mert ő nem írhat ezekre beutalót. Eszem megáll! Az onkológus szakorvos nem írhat beutalót kontrollvizsgálatra? Mi van? Ez komoly? Ez egy szép kör. Megyek az onkológushoz, hogy írjon egy papírt, hogy a háziorvos utaljon be szakvizsgálatokra, majd megyek a szakvizsgálatokra és a leletekkel vissza az onkológushoz. Nem lehetne egyszerűbben? De, lehetne. Csak nem Magyarországon. Persze ha maradhattam volna az országos intézménybe, ott helyben minden elintéződött volna. Bár, mondjuk, ott meg az utóbbi években semmilyen kontrollra sem küldtek el.

Ja, és plusz izgalom volt, hogy se a melltartó recept, se az ambuláns lap nem került fel az EESZT-be és nem tudtam, hogy a fehérneműs szakboltban elfogadják-e így. De szerencsére elfogadták és meg tudtam venni. Valamivel több, mint 50% áremelkedés volt tavaly óta. Azért az elég durva. Beteg emberek esetében pláne durva!

Kaptam influenza elleni védőoltást, ez volt a 96-dik tűszúrás.

Kép forrása: pixabay