Nyugdíjas P

Végre egyszer nekem volt szerencsém a nőgyógyászati várakozásnál. Reggel 8 előtt érkeztem, már negyedik voltam a sorban, pedig pont 8-ra volt időpontom. De már szokva vagyok a hosszú várakozásokhoz. 9 előtt érkezett meg az orvos. Ilyenkor az osztályról jönnek le, előtte vizit van, sőt már műtenek is, néha berántják őket segíteni vagy konzultálni, ez teljesen normális. Csak az nem az, hogy egy óra alatt már elő van jegyezve 5-6 beteg, és még el sem kezdődik a rendelés, máris jelentős csúszásban vannak. Szóval megérkezett és egy perc múlva már engem hívtak be. Előtte még pont hallottam, hogy az egyik előttem várakozó megjegyezte, hogy reméli, végre elkezdődik a rendelés és az első három hölgy közül hívnak be valaki. De engem hívtak be és én be is mentem, pedig - ezúttal, kivételesen - előre engedtem volna kettőt is. Egyikükön látszott, hogy kemózzák, a másik pont műtét után volt és problémája volt a csövekkel és nem is érezte jól magát. Mindenki papírja bent volt, és engem hívtak. Viszont nagyon gyorsan végeztem, mert csak citológiát kellett levenni és olyan szuper gép van hozzá, hogy pár másodperc alatt kész és még csak meg sem éreztem, pedig az utóbbi időben sokszor fájt és vérzett. Azóta kész az eredmény, minden oké. Most tudtam csak meg, hogy a jó öreg P rendszert nyugdíjazták. Már nincs P1, meg P2 és a többi. Állítólag manapság már részletesebb és kifinomultabb a rendszer, mint amilyen a Papanicolaou osztályozás volt.