Hőhullámok

A hosszan elnyúló vérzés végén, mintha valaki időzítő szerkezetet kapcsolt volna rám, elkezdődtek a hőhullámok. Először csak néha-néha, majd egyre gyakrabban öntött el a forróság. Az emberek többsége úgy képzeli, hogy a hőhullám azt jelenti, nagyon melege van klimaxoló nőnek. Hát, egyáltalán nem azt jelenti. Én konkrétan azt éreztem, hogy felrobban bennem egy atomreaktor. Amíg csak naponta kétszer-háromszor fordult elő, addig az elviselhetőség szintjén maradt. Aztán kezdte tönkretenni az éjszakáimat is. Felébredsz rá, hogy jön. Elönt. Az izzadtsággal együtt. Nehéz visszaaludni. Ráadásul egyre gyakrabban jön. A legrosszabb időszakomban volt olyan nap, amikor húszpercenként jött hőhullám, éjjel-nappal. 

ho.jpg

Segítséget keresek, persze az interneten. Felbőszít néhány cikk, hogy ez természetes folyamat, csak afféle városi, modern női hiszti, bezzeg a természeti népek... Lenne neked is éjszakánként félórás időközökben hőhullámod, majd nem írnál le ilyen baromságokat. Természetes megoldást keresek, találok is gyógyteákat, tanácsokat. Az az igazság, hogy nemigen használ semmi. Még a legjobb az úszás. Amíg a hűvös vízben vagyok, legalább nem szenvedek a hőhullámoktól. Régen szaunázni is szerettem, de amióta a saját belsőmben is működik egy megvadult szaunamester, nem kívánom.

A hőhullámokról az orvostudomány se tud túl sokat. Gondolom, mivel ez "csak egy női hiszti" nem nagyon kutatta senki. De van remény, mert újabban azért már rájöttek erre-arra. Ez a cikk például erről szól: http://www.webbeteg.hu/cikkek/menopauza/14106/idegsejtek-okozhatjak-a-hohullamokat

A tanácsokat is igyekeztem megfogadni, de erről majd később. A hormonpótlás szóba se kerülhet, az én nőgyógyászom nem pártolja, és én sem szeretném. Próbálom elviselni, de egyre nehezebb. Főleg az éjszakai hőhullámok okoznak gondot, mert kialvatlan vagyok és ettől egyre fáradtabb. Beindult a dominó elv. 

Címkék: hőhullám