Hajfestés

hajfestes.jpgMuszáj volt fodrászhoz mennem és némileg rendbe tetetni a séróm. Egy rövid boglya volt a fejemen, most lett egy kis fazonja. Magam is meglepődtem, milyen sok haj volt a földön. Igaz, nagyon sűrűn nőtt vissza. Nézegettem a színskálát, milyen színre kéne festetni, ha majd rászánom magam. Az az elképzelésem, hogy középszőke lenne jó, egy kis vöröses stichhel. A családom lebeszél a festetésről, szerintük tök jó színe van így is. De szerintem azért jobb lenne befestve. Megkérdeztem a helyettesítő doktornőt, hogy egyáltalán lehet-e már színezni. "Én meg szoktam engedni" - hangzott a válasz, ami kicsit meglepett. Mindegy, még várok néhány hetet, legfőképpen azért, hogy megerősödjön és még kicsit nőjön a hajam. 

Egyik alkalommal, valamelyik sokórás várakozás közben, beszélgettek a nők körülöttem a hajfestésről, hogy a henna a jó, meg léteznek biohajfestékek, és azt kell használni. Őszintén szólva, már akkor sem értettem, hogy miért gondolják, hogy az nem árt a hajnak. A fodrászom azt mondta, hogy ők nem hajlandók hennával dolgozni, másrészt meg, hogy a biohajfesték is "bemegy" valahogy a hajszálakba, vagy kémiai vagy fizikai úton, de belekerül. Nem csoda történik, hogy minden behatás nélkül más lesz a hajszín. Logikus.