Első sugárkezelés

Legelőször persze a radiológussal kellett találkozni. Szinte azonnal bejutottam hozzá a megbeszélt időpontban és úgy félórát beszélgettünk. Kérdezhettem is. Utána derékig kellett levetkőzni és ráfeküdni a kezelőágyra. Először ellenőrző felvételeket készítettek majd valamikor megtörtént a kezelés is. Semmit sem vettem észre belőle. Az ágy mozdulatlan, csak egy furcsa gép mozog az ember körül. Elég gyorsan ment az egész és a jövőben még gyorsabb lesz, mert a továbbiakban az ellenőrző felvételekre nem lesz szükség. 15 alkalom lesz, munkanapokon, de eltart majd négy hétig is, mert közben szervizelik a gépet és Herceptines napon sem mehetek. Utóbbinak - mint tudjuk - anyagi okai vannak. A TB szerint van egy felső határa a napi kezelések árának. Szerintem a mai napon 1+1=2. Továbbá szerintem, ha ma 1 és holnap adok hozzá még 1-et, a végeredmény ugyanúgy 2. 

gyogyszer_1.jpgA tanácsok: nagy dózisú C vitamint (200 felett számít annak) ne szedjek, dezodort most ne használjak, rövid zuhany (ne áztassam az érintett felületet), szépen megszárogatni, majd krémezni, és lehetőleg csak egy szellős pamut pólót viselni. Krémezni egyébként nem csak a mellett kell, hanem oldalt is, ameddig csak elérek, valamint a mellkas falat, hasat is. Mivel mindez leginkább otthon valósítható meg, azt kértem, hogy délután jöhessek kezelésre, sikerült három órára időpontot kapnom. Az utolsó tanács, amit kaptam, a legjobb gyógyszer rendszeres szedése, nevezetesen a "Leszarom" tabletta. Komolyan, szó szerint így hangzott el. :-)