MRI

A szövettani eredmény negatív. Nagy fellélegzés, ám a hurrá hangulat nem tart sokáig. A radiológus úgy gondolja, hogy a hiper-szuper gép nem a megfelelő helyről vette a mintát, még akkor sem, ha a képek szerint, igen. Elküld MRI vizsgálatra. Időpontot késő estére kapok, és alaposan be vagyok rezelve ettől a vizsgálattól. A látott filmekből és mások elmeséléséből valahogy úgy képzelem a dolgot, hogy az embert bedugják egy csőbe és rázárják. Fogalmam sincs, hogy fogom én ezt elviselni. Alapvetően fegyelmezett ember vagyok és gyávasággal sem vádolt soha senki, de ez egy olyan új, idegen és félelmetes helyzet, hogy komolyan aggódom. Ráadásul - menet közben - valami kontrasztanyagot is be fognak adni, aminél még az is elképzelhető, hogy allergiás reakciót vált ki. 

mri.pngVizsgálat előtt ki kell tölteni egy kérdőívet. Hány kiló vagyok, van-e rajtam tetoválás, ilyesmik. Miután behívnak le kell vetkőzni és fordítva felvenni egy kórházi hálóinget, olyat, ami elvileg hátul végig nyitott és madzagokkal kötik össze, de nekem most elöl nyitott. Majd preparálnak egy vénát, azaz előkészítik arra, hogy majd ott beadják azt a bizonyos kontrasztanyagot. Nagyon ügyesen készítik, egy pici szúrást érzek, más semmi. Óriási megnyugvás, amikor rájövök, hogy nem zárnak be abba a bizonyos csőbe, nyitott a vége. Kapok füldugókat is, mivel a gép nagyon hangosan kopog, berreg. Ezt valószínűleg nem jól tettem be, mert végig nagyon erősnek hallottam a hangokat. Hasra kell feküdni, és a melleket belelógatni két lyukba. A fejem a homlokomon támaszkodik. Ne mozogjak, és lehetőleg egyenletesen vegyem a levegőt. Igyekszem mindenben megfelelni az elvárásoknak. Ez az én érdekem is. Húsz perc a vizsgálat, szóval kibírható. Miután kihúznak le kell ülni egy vizsgálószékbe, ami olyan régi, hogy a műbőr felhasadt rajta és a szivacsbélés kikandikál belőle. Ülnöm kell egy darabig, majd engedélyt kapok a felöltözésre - ha tudok, a kanültől, szerencsére tudok - ezt követően kiveszik a kanült. Még egy kicsit üldögélnem kell a váróban, sok folyadékot inni és távozhatok. Tömegközlekedés már nincs. Eredmény pedig majd egy hét múlva.

Címkék: MRI