Negyedéves kontroll

pills-384846_340.jpgHiába pletykálták, nem igaz, hogy az onkológusomat visszahívták volna nyugdíjból. Jelentkeztem a megadott helyen, szerencsére nem kellett sokat várnom. Ugyanabba a rendelőbe irányítottak, ahova eddig is jártam, csak már ott egy új orvos dolgozik. A folyosó zsúfolásig tele betegekkel, de akihez én kerültem, nem vár senki. Valaki bent van nála, de amikor végez, már mehetek is. A doktornő olyan fiatal, hogy ha utcán látnám, azt hinném most készül az érettségire. Még nem szakorvos, ezért önálló döntéseket nem hozhat. Gyógyszercsere ügyben felhívja az osztályvezetőt, aki engedélyezi. Aztán szerez szakorvosi receptet és felírja az új pirulákat. Kikérdez, megvizsgál. Ad beutalót laborra. Meglepetésemre tumormarkereket (CA 125, CA15, és CEA) is kér. Eddig csak a nőgyógyászaton csináltattak. Itt az előző orvosom nem javasolta, pedig többször is rákérdeztem nála. Fél év múlva kell csak újra kontrollra jönnöm, azt kéri addigra vigyek egy nőgyógyászati kontroll leletet is, lássuk, hogy a gyógyszercsere bevált-e. Még az adminisztráción adtak egy beutalót a mammográfiára is, jövő augusztusra. Kiváltottam a gyógyszert, de csak a munkahelyemen kezdtem el kiszámolni, hogy az áprilisi időpontomig nem lesz elég a 180 szem. Majd valamikor be kell szaladom előtte receptért. Érdekes, hogy mellkas röntgenre, hasi ultrahangra továbbra sem kell mennem, pedig már egy éve voltam utoljára.