Reumatológia

varo.jpgLegendák járnak arról, hogy a reumatológiára milyen nehéz bejutni, és milyen rengetegen vannak a rendelésen. Ehhez képest egy totál üres váróterembe érkeztem. Furcsa érzés volt, mintha mindenki tudna valamit, csak én nem, és nem is itt kéne lennem, vagy legalábbis nem most. De a megfelelő időben voltam, a megfelelő helyen, mert néhány perc múlva behívtak. A doktornőt láthatóan nem nagyon érdekelte a problémám, inkább azt szerette volna, ha nem lennék ott. Gyorsan íratott egy beutalót csontsűrűség vizsgálatra, amit nem értettem, mert hoztam magammal az áprilisi szűrővizsgálat leletét. Az nem jó - mondta. Kaptam egy ambuláns lapot is, rajta a felsorolás az elvégzett vizsgálatokról, amik közül egy sem történt meg, bár, azt nyilván meg tudta állapítani, hogy tudok járni, meg ülni. Gyorsan hívtam is a kórházat, hogy kérjek időpontot a vizsgálatra. Hát, az sajnos nincs. Minden időpont foglalt és telefonáljak majd augusztusban, mert akkor tudják megnyitni az október hónapot és akkor talán tudnak majd adni időpontot. A beutaló 90 napig érvényes és az ambuláns lap is, amivel vissza tudnék menni a reumatológiára. Ha kicsúszok a 90 napból, új kell. Ez most nem sürgős, nem fogok pénzért, magánrendelőben fizetni érte. Már éppen elég sok pénzt húztak ki a zsebemből az egészségügy problémái miatt. Ezt most megpróbálom kivárni. Csak januárban akarják lecserélni a gyógyszeremet egy másikra, ami csontritkulást okoz mellékhatásként. Ki hozza ezeket az értelmetlen szabályokat, mint a 90 nap? Akkor, amikor több hónaposak a várakozási idők!