Egészséges táplálkozás változókorban

Már a szót se szeretem igazán: táplálkozás. Enni szeretünk, nem táplálkozni. Ki hallott már olyat, hogy „juj, de jót táplálkoztam tegnap este!”. Szóval, eleve gyanús, amikor arra biztatnak, hogy táplálkozz egészségesen a menopauza idején (is). Az, csak valami vacak dolog lehet. Pedig muszáj lesz változtatni a jó kajálásokon valamit, ugyanis ebben a korban észrevétlen felkúsznak a plusz kilók. Rohamszerű diétákba, divatos fogyókúrákba bele sem érdemes vágni, ugyanis csak kudarc lehet a vége. A régen jól működő diétákat is el lehet felejteni. Én például fiatalon simán leadtam a felesleget, ha egy darabig betartottam a fitness diétát (délig csak gyümölcs, utána szétválasztva vagy fehérje, vagy szénhidrát és persze mindenhez zöldség). Negyven után azonban a legnagyobb meglepetésemre ez már nem működött. Egyetlen dolog vezet eredményre, ha kevesebb kalóriát viszünk be, mint, amennyit elhasználunk. Igen, ez kényelmetlen kezdetben, mert számolgatni kell. Viszont található hozzá segítség interneten, a Nosaltynak például kifejezetten jó programjai vannak, és okostelefonra is letölthető néhány alkalmazás, ami segít számolgatni. A lényeg persze a sok zöldség és gyümölcs. Előszeretettel ajánlják a klimax idejére például a banánt, a paradicsom ivólét, rukkolát, zöld salátákat, diót, tengeri halakat. Azt, hogy ebben mennyi igazság van, nem tudom. Ahogy azt sem, hogy a bolti zöldség, gyümölcs valóban tartalmazza-e mindazt a jót, amit leírnak róla. De az biztos, hogy kalória szempontjából tuti előnyös ezeket enni és nyilván egészségesebb is. Ajánlgatják a szóját is, de én a magam részéről nagyívben kerülöm a mióma miatt. Ne kérdezzék, hogy miért, nem tudom a választ, ez csak egy érzés, hogy a szója, illetve a növényi ösztrogéneket tartalmazó dolgok nekem nem tesznek jót. Van bőven választék más, egészséges ételből. Például a kedvenc vegán éttermemben, ahová időnként kalandvágyból elvetődünk, még akkor is tudok többféléből választani, ha csak szója és tofu mentes ételeket keresek az étlapon, pedig ők még gombát se készítenek.egeszseges_taplalkozas.jpg

Tehát változtatni kell kicsit az alapanyagokon, eltolni egészségesebb, alacsonyabb kalóriát tartalmazó irányba. A finomított cukrokat is lényegében száműztem. Egy idő után az ember le is szokik róla, már nem sóvárog annyira a csoki, süti iránt. Ami a legjobb, hogy néhány hónap elteltével mindent sokkal édesebbnek érzek, az összes gyümölcsöt, sárgarépát, céklát.

A másik lehetséges út a fogyáshoz, vagy súlymegtartáshoz: a sport. Arra is vannak programok, hogy megnézzük, mennyi kalóriát égetünk például futással, úszással, tenisszel.