A dominó-elv

Ha egyetlen szál dominó felborul, borul az összes többi. Pont így működik a fizikai tünetektől beinduló megborulás a nőknél is. Ahogy utaltam rá, a sorozatos, erős hőhullámok tönkreteszik az éjszakákat. A rosszul alvás, vagy alig alvás pedig fáradtságot okoz. A tartós fáradtság kimerültséghez vezet, ami már kézen fogva jár a depresszióval. A szapora szívdobogások, vagy ritmuszavarok egészen könnyen vezetnek szorongáshoz, egészen a pánik közeli állapotokhoz. A depresszió mellé jön a túlérzékenység. Az „egyszerű” hőhullámok, és egy kis extra szívverés így képes eljuttatni a nőket a sárkány állapotba. Próbáltam én is „összeszedni magam” ahogy biztattak, próbáltam uralkodni magamon. Én is éreztem, hogy valami nagyon nincs rendben, de akkor már a hormonok azt tettek velem, amit akartak.

domino.jpg

Egyfolytában azt éreztem, hogy segítségre van szükségem, megértésre, szeretetre, de nem kapom meg. Sőt, nemtörődömséget, figyelmetlenséget, szeretetlenséget tapasztaltam. Mondhatnám, és néha mondom is, hogy ebben a rémisztő, beteg helyzetben hagyott el a kedvesem. De valójában én üldöztem el. Mert képtelen volt úgy viselkedni, ahogy én azt szerettem volna. Jó lett volna, ha ő a kéz, ami megállítja a dominók borulását, de ő csak állt és nézett értetlenül, nem csinált semmit. Meg sem próbált segíteni, csak önző pasiként viselkedett. Sokáig hibáztattam magam a történtekért, és hosszú időnek kellett eltelnie, mire megértettem, hogy ő is hibás volt. Mert végül is tudta, mi játszódik le bennem. „De ha tudta, hogy éppen mi történik veled, nem tudott volna megértőbb lenni?” – kérdezte egy régi barát, aki történetesen hímnemű, és a kérdés felnyitotta a szememet, nem csak én voltam sárkány, a kedvesem sem volt éppen Grál-lovag.