Kardiológia kontroll

pirula.jpgKezdetben - a biológiai terápiaként alkalmazott injekciók miatt - negyedévente kellett kardiológiai kontrollra járnom, most már csak évente egyszer. Így is elég sűrűnek tűnik. A tavaly nagyon szigorú doktor idén kifejezetten kedves volt. Az EKG-m rendben, a szív ultrahang még egy kicsivel jobb állapotokat is mutatott, mint legutóbb. A cukorértékkel most nem foglalkozott a kardiológus, mondván, látja voltam a diabetológusnál, meg hamarosan megyek is.  Az 5.9-es koleszterinszint viszont szerinte már kezelést igényel. Felírt egy gyógyszert rá. Szép, illedelmesen ki is váltottam. Otthon, szokás szerint, elolvastam az előforduló mellékhatásokat. A gyakoriak között ott szerepel, hogy megemeli a vércukor értéket. Na, ja, más se hiányzik most. Úgy döntöttem, hogy nem szedem be. Nem ettem meszet! Tudom, nem biztos, hogy ez a mellékhatás jelentkezik, de pont most, a diabetológia kontroll előtt nem fogom kipróbálni. Ráadásul statin. Orvos barátom is azt mondta, ő nem szedné.

Emilian Robert Vicol képe a Pixabay -en.