Menedzselés

ribbon-symbol-2818640_340.pngIdén elmaradt a szokásos éves Lánchídi séta, természetesen a vírus miatt. De a szervezők, az Egészség Hídja Összefogás most is létrehozott sok, remek előadást, amit a youtube-on lehet megnézni, meghallgatni. Itt: https://www.youtube.com/channel/UCQdSfg9PBUqYZYoh2C-X5_g

Az egyik beszélgetésben a doktornő azt mondja, hogy ideális esetben nem a betegnek kell menedzselnie a vizsgálatait. Nos, ideális esetben talán nem. Az én tapasztalatom viszont az, hogy számtalan alkalommal nekem magamnak kellett kiharcolni bizonyos vizsgálatokat. Az orvosok és az asszisztencia is olyan mértékben túlterhelt, hogy időnként elfeledkeznek dolgokról. Könyörögtem én mammográfia időpontért, miközben még sugárterápiára jártam, hogy lehetőleg egy évnél ne teljen el több az előzőhöz képest. Ez azért durva, nem? Aztán az is többször előfordult, hogy magánrendelésre kellett mennem és fizetni a vizsgálatért, hogy időben meglegyen. Ilyen volt az első szív ultrahang. Ha nincs meg a vizsgálat, nem kezdik el a Herceptin kúrát, ami az én  esetemben az egyik legfontosabb terápia volt. Volt időpontom a kerületi rendelőbe, de váratlanul lemondták. És még sorolhatnám. Szóval, az egyik legfontosabb tanácsom, hogy minden érintett készüljön lelkileg és anyagilag is, hogy a gyógyulását saját magának is menedzselnie kell. Nem bízhatja rá magát teljesen a kezelőorvosra. Sőt! Nagyon figyeljen minden orvosra, ki, mit mond, mikor kell legközelebb kontrollra menni és jegyezze be egy naptárba, aztán intézze el magának, mert valószínűleg senki nem fogja figyelmeztetni erre, megszervezni meg pláne nem.