Cukor, koleszterin

sugar-g0c2bae8c8_640.jpgCsak eljutottam a diabetológushoz is, ha már megígértem, hogy fél év múltán jelentkezem friss laborral. Meg vagyok elégedve - nyugtázta a éhgyomri cukor és a 3 havi átlag cukor eredményemet a doktornő. De persze beleakadt a rossz, egyre emelkedő koleszterinszintbe. "Szedi a koleszterinre a gyógyszert?" - kérdezte. Hát, nem szedtem. Augusztusban valóban elég rémes lett az eredmény, így gyorsan elkezdtem szedni a pirulákat, amit még januárban felírt a kardiológus. Nem szedtem, mert nem gondoltam, hogy tényleg szükséges. Viszont az augusztusi labor láttán kissé megijedve, kétnaponta beveszek egyet. A kórházi labor már teljesen normális értéket mutatott. Mondtam a doktornőnek, hogy nézze meg a felhőben a múlt hetit. Na, akkor már azzal is meg volt elégedve. Muszáj szedni, mert ezt nem lehet diétával megoldani - magyarázta - nem működik egy enzim, vagy csak nagyon gyengén működik. Sajnos megint csak fél évre engedett el. Mivel nagyon alapos, szeretné látni, hogy mi történik miután abbahagyom a hormongyógyszert. Mert vannak összefüggések és bármelyik irányba lehet elmozdulás. Már csak két nőgyógyászati vizsgálat van hátra ebben a szezonban, és nagyon remélem, hogy egy időre nyugtom lesz, nem kell orvosokhoz járnom.

Fotó: günther képe a Pixabay -en.